Bürokrasinâme Yeni Sistem, Yeni Bürokrasi: Sorunlar, Tespitler, Öneriler
İyi işleyen bir bürokrasi, sadece kamu sektörü için değil, sivil toplum, akademya ve özel sektör için de zorunluluktur. Belirli bir işleyiş düzeni olmadan herhangi bir işin etkin ve verimli bir şekilde bitirilebilmesi düşünülemez. Bu nedenle bu çalışmadaki öneriler, bürokraside her şeyin kötü olduğu şeklinde değil, düzeltilmesi gereken eksiklikler olarak değerlendirilmelidir.
Çalışmanın hedef kitlesi doğal olarak öncelikle bürokratlar, siyasetçiler, bilim insanları, araştırmacılar, öğrenciler, özel sektör ve sivil toplum çalışanları, bürokrat olmayı düşünenler ile bürokratik mekanizmamızı sadece eleştirmenin ötesinde anlamaya çalışanlar ve daha iyi işleyen bir sisteme dair sorumluluk hisseden herkestir.
"Bir akademisyen olarak bürokrat yıllarındaki tespitlerini kaydeden yazar, Osmanlı'nın tecrübesiyle bağ kurarak, yeni bir sistem arayışındaki Türkiye'ye demokratik siyaset kuramları ışığında sivil toplum, akademya ve iş dünyasıyla geçişkenliği olan bir bürokrasinin yapılandırılmasına dair önerilerle geniş beşerî coğrafyamıza ve dünyaya uzanan bir vizyon sunuyor."
Özlem Çağlar Yılmaz
İyi işleyen bir bürokrasi, sadece kamu sektörü için değil, sivil toplum, akademya ve özel sektör için de zorunluluktur. Belirli bir işleyiş düzeni olmadan herhangi bir işin etkin ve verimli bir şekilde bitirilebilmesi düşünülemez. Bu nedenle bu çalışmadaki öneriler, bürokraside her şeyin kötü olduğu şeklinde değil, düzeltilmesi gereken eksiklikler olarak değerlendirilmelidir.
Çalışmanın hedef kitlesi doğal olarak öncelikle bürokratlar, siyasetçiler, bilim insanları, araştırmacılar, öğrenciler, özel sektör ve sivil toplum çalışanları, bürokrat olmayı düşünenler ile bürokratik mekanizmamızı sadece eleştirmenin ötesinde anlamaya çalışanlar ve daha iyi işleyen bir sisteme dair sorumluluk hisseden herkestir.
"Bir akademisyen olarak bürokrat yıllarındaki tespitlerini kaydeden yazar, Osmanlı'nın tecrübesiyle bağ kurarak, yeni bir sistem arayışındaki Türkiye'ye demokratik siyaset kuramları ışığında sivil toplum, akademya ve iş dünyasıyla geçişkenliği olan bir bürokrasinin yapılandırılmasına dair önerilerle geniş beşerî coğrafyamıza ve dünyaya uzanan bir vizyon sunuyor."
Özlem Çağlar Yılmaz
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 108,75 | 108,75 |
2 | 55,95 | 111,90 |
3 | 38,04 | 114,11 |
6 | 20,28 | 121,69 |
9 | 14,48 | 130,35 |
12 | 11,68 | 140,15 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 108,75 | 108,75 |
2 | 55,95 | 111,90 |
3 | 38,04 | 114,11 |
6 | 20,28 | 121,69 |
9 | 14,48 | 130,35 |
12 | 11,68 | 140,15 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 108,75 | 108,75 |
2 | 55,95 | 111,90 |
3 | 38,04 | 114,11 |
6 | 20,28 | 121,69 |
9 | 14,48 | 130,35 |
12 | 11,68 | 140,15 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 108,75 | 108,75 |
2 | 55,95 | 111,90 |
3 | 38,04 | 114,11 |
6 | 20,28 | 121,69 |
9 | 14,48 | 130,35 |
12 | 11,68 | 140,15 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 108,75 | 108,75 |
2 | 55,95 | 111,90 |
3 | 38,04 | 114,11 |
6 | 20,28 | 121,69 |
9 | 14,48 | 130,35 |
12 | 11,68 | 140,15 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 108,75 | 108,75 |
2 | 55,95 | 111,90 |
3 | 38,04 | 114,11 |
6 | 20,28 | 121,69 |
9 | 14,48 | 130,35 |
12 | 11,68 | 140,15 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 108,75 | 108,75 |
2 | 55,95 | 111,90 |
3 | 38,04 | 114,11 |
6 | 20,28 | 121,69 |
9 | 14,48 | 130,35 |
12 | 11,68 | 140,15 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 108,75 | 108,75 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |
12 | - | - |